Andas.

Åh, blev tvärtrött nu. Men jag har hunnit med en hel del.
Började med att fara på ica och köpa två stycken solskyddsfaktorflaskor innan jag begav mig in mot staden. Väl där gick det ganska fort när man visste precis vad man skulle göra, tog inte ens en hel timme. Inhandlade en ny mascara, ett nytt rouge, två par billiga leggings och snabbkollade efter en ny mössa innan jag gick in på forex. Där inne var det olidligt varmt då tempen ute visade 19.5 i skuggan, så den där lilla lokalen full i människor var ingen höjdare. Men till slut var det min tur och jag fick mina tusenlappar växlade innan jag gick till bilen igen.

For hem till mamma och pappa där jag lånade husvagnens kaffetermos och ett tårtfat. Letade även upp mina "farmorskoppar" slog in i papper och tog med hem. Skulle inte farmor få dricka ur en sådan på torsdag så skulle jag säkerligen få höra det, så istället för att skjuta på det ännu längre var det lika bra att ta hem dom. Alla vi barnbarn har fått sånna, fast olika. Ibland fick vi en kopp, ibland ett fat och ibland en assiett. För några år sedan slutade just mina(Edet, eve) att tillverkas så jag fick bara fyra hela uppsättningar, men på torsdag ska de premiärinvigas för min farmors skull istället för att stå i ett vitrinskåp nere i källaren hos mamma och pappa.




Nu ska jag hämta in resväskan från förrådet och påbörja packningen. Lika bra då jag kommer ha ont om tid annars i veckan och då jag är en sådan som kan ändra mig ett x antal gånger om vad jag behöver ha med mig för en vecka i utlandet.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback