Limnoupolis.

På tisdagen hade vi bestämt oss för att åka med tåget till Limnoupolis vattenland 25-30 minuter från Platanias. Nu snackar vi inte vanliga tåg här inte, utan sånna där som kör runt på campingar och så. Var jättemysigt så länge vi åkte genom odlingar och fick se hus där befolkningen bodde, men när vi väl kom ut på vanliga vägar och mötte exempelvis en lastbil så kändes det lite småobehagligt.

Det var tomt på folk när vi kom dit, och allt som allt kom det väl dit 4 sånna där tåg kanske. Och några som körde hyrbilar dit. Var skönt att det var lite folk, då var det inga köer till rutchkanorna eller så och det gör ju att det blir roligare. Efter vi hade ätit lunch och var på väg tillbaka till solstolarna så mötte vi en kompis till J i trappen och hans flickvän helt otippat. Vi visste inte ens att de var utomlands. Och så flög de tydligen dit dagen före oss, men att se varandra på vattenlandet av alla ställen och inte inne i platanias var ju lite lustigt.

Väl tillbaka på hotellet så la vi oss vid havet och läste & badade någon timme vilket var riktigt behagligt innan man skulle upp, duscha och göra sig klar. Efter middagen skulle vi även möta upp Erik och Jessica för att ta någon drink och bara ha det trevligt. Vi hann även se lite fotbollsmatch där emellan innan vi gick och köpte oss en cider var på spritbutiken för att ha under promenaden.(Lite lustigt att när man köpte exempelvis en cider så frågade de direkt i kassan om man skulle dricka den nu och så öppnade de den åt en inne i butiken. Skulle iofs inte vilja ha så hemma men). Vi mötte upp dom och satte oss nere på Eclipse varpå vi gick till övervåningen lite senare för mer drinkar innan vi gick över till ett ställe snett över gatan för ännu fler. Det var ett lite mysko ställe, det verkade helt normalt utifrån sett, men skulle du på toa så skulle du gå in genom en dörr längst bak i rummet varpå det kom ett till rum som var ganska mörklagt med hög musik och en tom bar där folk(mest tjejer) stod och dansade uppepå, sen ännu en dörr längst bak i det rummet och ner för en trapp och leta upp toaletterna där. Det fanns två varav den ena var utan sits och ena gången så hittade jag och Jessica en däckad tjej på just den där som man kände sig tvungen att hjälpa upp. Men helt plötsligt var klockan runt två och vi skulle ju upp tidigt imorgon för att åka med E och J till en annan strand så det var bara att börja spatsera till hotellet.

Efter en bit så upptäcker jag att kameran är väck och får panik(alla bilder!!!) och vi skyndar oss tillbaka för att leta där vi satt men den fanns inte där så J sprang ner på toaletten tydligen medans jag gick och frågade i baren. OCH fy sjutton vilken tur jag hade, för där var den! Tackade dem ordentligt och kände mig så glad att vi var i ett land där de verkar vara så pass ärliga.