Det bara bråkades med mig.

Det här är tidsinställt sedan igårkväll eftersom jag förmodligen fortfarande sitter kvar på jobbet. Får se om jag hinner ta mig ut till Birk eller om jag har för mycket grejer att ordna med innan avresan på torsdag. Men på tal om det helpyttes vad jag kämpade med den där soppan igår, så hemskt. Det är ju som mest J som gjort den de andra två gångerna så jag visste inte hur han läste receptet. Och det är en formulering som ter sig lite konstig så att man inte riktigt vet hur man ska tolka receptet. Så medans vi väntade det slutgiltiga samtalet skulle jag lyfta bort den torra tvätten från torkställningen och lägga det på "högen". Tro inte på sjutton att hela högen rasade? Där brast det för mig och jag gav upp den punkten, morrade lite och chansade på soppan istället. Jag körde på som jag ville tolka receptet. Turligt nog lyckades det och jag tolkade receptet rätt, annars hade jag väl krupit under täcket och sagt godnatt för dagen. Haha.

Och så tog J över tvätten, så den slapp jag ha att göra med efter det. Så då fick jag se Desperate housewifes. Oerhört skönt att få slå sig ner en stund efter att ha gjort ovanstående. Plus att jag handlade hälften(torrvaror och sådant som inte måste stå i kylen) av vad som stod på inköpslistan. Då kanske jag klarar av att handla resten själv också så att jag faktiskt orkar bära hem det också(kommer ihåg när jag handlade förra gången vi skulle upp och jag försökte släpa på fyra fulla kassar så att mina armar höll på att gå ur led. Kunde pressa mig själv så pass att jag tog mig över vägen innan jag vek mig).

Oj, det här blev svamligt..



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback