Inredningsdetaljer.

Känner mig inte helt kry, men jag försöker bättra på det med hjälp av friscus och echinagard. Huvudvärken kom då till råga på allt när det var ungefär 2 timmar kvar av jobb, det är fruktansvärt jobbigt att ha huvudvärk så ofta. Kom på vägen därifrån på att jag fick lönen idag så jag tänkte svänga förbi expo och köpa 2 pallar som jag funderat på.

Kom dit och hittade en massa annat jag ville ha! Och så fanns det bara en svart pall kvar(är så less när vi är mycket folk hemma och det måste släpas in stolar i vardagsrummet). Så det sket jag i. Köpte istället 2 kuddar, som redan hade kuddöverdrag på för 49:- st(rea). Samma storlek som våra andra därifrån. Två kuddfodral för 49:- st(rea), 6 små förrättsskålar(framför allt för soppa) som var jättesöta för 5:- st, ett nytt ljusfat(kan då använda det gamla till tårtfat kanske) 49:-(rea), ett glöggset för 50:-(på rea), en del värmeljus då min låda börjar sina, en pensel till att pensla mat etc med och en potatisborste. Allt under 500 alltså. Ibland är expo bra, men det blir ju ännu bättre när det är rea! Och nu känner jag inspiration för att inreda vardagsrummet på ett nytt sätt till våren.

Köpte föresten ett knivställ förrförra veckan där också, för 119(!):- att stoppa alla de nya knivarna vi fick i jul. Vi märkte att de andra ganska fort förstördes då de låg i lådan. Och att det inte fanns kvar i träfärgat när vi var inne(och desperata att fixa ett) var ju bara tur då de fick in de här svarta, med annan slags knivhållning veckan efter.


Det var den främre kudden som det köptes två av och fick med fodralen till. Vårt älskade vardagsrum.

Nya ljusfatet. De orangea ljusen doftar choklad och de svarta kaffe.(Köpte ett nytt stort av varje på ica också när jag handlade sen, på rea). Knivstället.

Glöggset, har alltid velat ha ett sådant. Extra mysigt när man ska dricka glögg.
De två andra fodralen(ska inte på förns i vår) med rödmönstrad framsida då mönstret
är i något slags plyshaktigt material och helvit baksida.

Hann tyvärr inte fota förrättsskålarna innan jag stoppade in dem i diskmaskinen.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback