Älskade sommarvärme!

Vilken sommardag! LOVELY! Vattenkrig var det som gällde tidigare idag.
Till att börja med kan man ju säga 30 grader i skuggan. 45 grader i solen klockan 16.00.
Just nu är det 22.4 och vi har precis kommit hem efter årets första dopp. Ett kvällsdopp
dessutom. När J hade kommit hem så satt vi ute på balkongen en stund och så gav jag
som förslag att vi skulle fara och ta ett dopp, för att det borde funka när det varit så pass
varmt samt några varma dagar innan. Skeptisk som fan var han, han sa att "okej, vi far
så kan jag stå och titta på när du badar". Sagt och gjort, packa ner badkläderna och fara.

Vi var inte de enda där. Men det var inte så jättemånga av dom som badade. Gick och kände
på vattnet och tyckte det var skitkallt då, men jag skulle inte ge mig så jag gick och bytte om.
Vad som sjukast var va att jag gick obehindrat ner i vattnet, frös inte ens litegrann och kunde
doppa mig inom loppet av 15-20 sekunder. Sen fick jag J till att byta om han också, och så badade
vi ändå ett litet tag. Det var inte ett dopp och så upp igen. Var ju skithärligt! Var säkert kring 19grader
i vattnet. Blev sugen på att bada i helgen om värmen håller i sig. Vilken värd kväll det här blev,
istället för att bara sitta hemma.

Nu ska jag sätta mig på ballen och ta en glass innan jag hoppar in i duschen.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback