Balkongfix.

I fredags var det en vecka sedan jag påbörjade bänkbygget. Är så nöjd över att balkongen blivit som ett litet extrarum som jag gärna håller till på numera jämfört med innan då jag avskydde den för att den var så kall och oinbjudande. Egentligen så började jag ju med att byta från den gamla trallen(som de gamla ägarna till lägenheten la för måånga år sedan som inte ens täckte hela golvet och slamrade så pass att man kände sig som en elefant som gick där ute) till sånt där låtsasgräs när J var i Tyskland. Bara det gjorde egentligen mycket, och jag blev ju jättetaggat att fortsätta.

Och så kom ju långhelgen förra helgen så då var det bara att sätta igång med byggandet på fredagen i stekande sol. Slet i 5 timmar med schabraket, själv. Direkt det kom på plats på balkongen någon timme senare så såg man ju en bild av hur det skulle bli, så på lördagen så var det bara till att fara och köpa barnmadrasser att ha som dynor efter att man sytt överdrag till dom. Passade på att sy två kuddöverdrag av ett gammalt tyg också. Sen fram med slagborren och borra för gardiner och "ljusskålarna". Köpa mer kuddar, om än det skulle kunna vara ännu fler egentligen.  Kanonnöjd!


Synd att jag inte har en bild med trallen innan. Men se hur kallt och otrevligt det ser ut och då är ändå
bara det där mycket bättre än med trallen. Jag är redo att börja.

Stå på knä och såga tills man fick blämmor i handen.

Ena delen klar och den andra på god väg. De slipades sedan till också.

Mitt i allt syande så var jag tvungen att ta en fikapaus. Hm, lite tomt med bara två kuddar.

Såja, mycket bättre och mysigare. Det är de två rosablommiga överdragen jag sytt.








» Ebba

Hej! Jag har själv tänkt att börja skriva här. Varför har du valt att blogga här och inte någon annanstans?

2011-07-12 // 19:22:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback