Så var loppet sprunget! :)




Vårruset. Så, hur gick det då med dessa fem kilometrar?
Det gick över förväntan trots att jag gick ut lite väl hårt i starten, men det var för att slippa trängas och så. Jag sprang varenda meter, vilket var mitt mål med det här loppet(mycket för att jag knappt hunnit träna har det känts som). Dessutom på ett underlag som inte är min starka sida, jag är mer för skogsvägar än asfalt(och en liten grusväg). Mitt hopp var att även klara detta på högst 30 minuter, vilket var min osäkerhet från början. Jag sprang in genom mål på 29,20. Nöjd! Och så avrundade vi med picknickpåsen när alla 6 personer från jobbet hade kommit i mål. Vilken tur att vi haft årets första sommardag idag så att vi fick ha en varm och fin kväll under detta lopp. Blir peppad på att försöka klara av en mil i år, det hade varit kul. (Cyklade faktiskt även dit och hem vilket är 6kilometer sammanlagt).

Hjärtat stod med min fasters man efter vägen, jag såg dom allt, men dom såg inte mig. Haha. Är det inte lite komiskt egentligen, för det var inte alldeles tätt där just då. Det var inte så att jag kände för att ropa hej heller, ville behålla fokus. Han kom iallafall efter att jag hade kommit i mål och knäppte några få bilder, dock med lite för ljus inställning. Men hey, han tog med kameran på eget iniativ och knäppte några iallafall för att han tyckte att jag var så duktig.

Nu får vi se om det kommer bli så att jag klarar en mil i slutet av den här sommaren, hur som haver är jag oerhört stolt att jag klarade av mitt mål och att jag dessutom klarade av tiden jag ville klara. 40 sekunder till godo.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback