Nya träningsskor.

ÄNTLIGEN(!!) säger jag bara. Herregud vilket rappel alltså. I 2½ vecka har jag försökt lyckas köpa ett par skor eftersom att jag fick presentkort för det när jag fyllde år. De skorna som jag tyckte satt bäst som jag provade var ändå lite missanpassade eftersom de var en halv storlek för stora. Men då sa han att de skulle vara på väg och mest troligt komma in dagen efter. Fast i en annan färg. Dessutom på erbjudande. Så för att gardera mig for jag dit två dagar senare. De hade fortfarande inte kommit in och jag tyckte nästan att det kändes lite pinsamt att jag skulle behöva komma in ännu en gång.
 
Så jag for dit på söndagen den veckan (alltså för tredje gången) och tänkte att vafan, nu måste de ju finnas. Han har ju som i princip lovat det. Fanns dom? Nej. Sen blev jag dunderförkyld och har inte haft varken tid eller ork till att fara förbi på hela förra veckan, och jag skulle ju ändå inte kunna använda de på en gång så det kändes inte så farligt. Så då for jag dit i tisdags(för fjärde gången) och hade inget annat i tankarna än att nu ska jag banne mig köpa ett par skor och inte bli besviken om de inte finns(trodde ju självklart att de skulle finnas). Fanns de i butik nu då? Nej. Eller de fanns på lagret men fanns inte i butik. Jag fick se hur de såg ut i färgen men fick alltså inte prova eller köpa dom då. Vid det här laget kändes allt som ett stort skämt, det var fan inte meningen att jag skulle köpa ett par skor. Men jag fick veta att de skulle ut i butik på torsdagen, alltså idag.
 
Jag for dit idag (för femte gången). Skorna stod framme! "Försäljaren" stod på sin plats och kände igen mig rätt fort vid det här laget och kom nästan ihåg vilken storlek det skulle vara. Herregud, jag kände mig som en besatt för sjutton. Men, å andra sidan kunde ju inte han veta att jag hade presentkort på just den butiken. Och jag ville ju inte köpa ett par skor som inte kändes helt hundra förns jag testat dessa i rätt storlek. Så nu har jag äntligen fått köpa ett par nya träningsskor. Så här i efterhand så hade jag utan tvekan gått till en annan butik om det inte vore för att jag hade just de där presentkorten just precis där. Men jag ska då banne mig inviga dom på ett indoor walking pass idag!
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback