Att slagga på köksgolvet.

Tack och lov för att det fläktar idag och är liiite svalare! Det känns som att man kan andas igen.
Vanligtvis brukar jag inte klaga på värmen, men inatt fick jag nog. Var riktigt kräkless. Är det såhär varmt som det varit så vill man ju bada nonstop, jag törs inte ens ta ett dopp med risk för att åka på mjölkstockning. Men nätterna är banne mig värst. Det går att få ner tempen lite på kvällarna när det blivit svalare, men på natten måste vi stänga fönstrena på den sida där morgonsolen är för att inte dra in ännu mer hetta, så det är balkongen som har kunnat stå öppen. Men det hjälper inte mycket när man inte kan dra igenom det i hela lägenheten. Så inatt när vi vaknade halvfem för mat och jag höll på bli knäpp av denna kvava värme så var jag tvungen att klaga, tycker mer synd om S än om mig. Men det var som en bastu i sovrummet, vi kunde ju inte gå in dit igen. Vi gick ut på balkongen en stund(där det är skuggsida till ca kl:14. Då poppade en idé upp, vi har ju en madrass i förrådet. Det snappade jag upp fort och la ner S på fällen i vardagsrummet och så gick jag och hämtade madrassen och la den på köksgolvet med balkongdörr och balkonginglasning öppen. Vilken befrielse det var! Så gryyymt skönt! Man kunde andas, och man kunde ha en tunn filt på sig. Så där låg vi, jag och S, på köksgolvet i svalkan på en 90´s madrass. Ryggen däremot mådde inte bäst när vi sedan vaknade kl:8, men vad gör det när man har kunnat andas och känna sig så normaltempad. 
 
Men efter mitt klagomål så är vädret mer som sagt mer humant idag. Inte samma enorma hetta och så fläktar det! Så alla fönster kan stå öppna och det känns helt okej här inne just nu. Synd bara att det är en tegelbyggnad för värmen sitter ju rätt mycket i stenarna och den går ju inte att vädra bort.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback