Gammal vänskap.

Igår vid lunchtid så var jag ut till huset, de höll då på att lägga tegelpannorna på baksidan och pappa & läkta på framsidan. Så det blir nog klart idag. Nästa steg var att ta tag i taket över burspråket(de är tvungna att sänka byggställningen för det). Det är så kul att se framstegen!
 
Igårkväll så hade de möte på jobbet och vi(vi som är hemma och föräldralediga) var inbjudna att vara med under fikat. Så otroligt roligt att träffa alla! Vid tjugo över sex satte vi oss i bilen för att åka hem och lilleman somnade ju såklart. Trodde att det skulle vara kört att få isäng honom sen och att natten skulle bli kass. MEN jag fick fel. Visst det var liiite tufft för honom att somna om, men inte alls i närheten av vad jag hade räknat med. Och så sov han hela natten! Kan knappt minnas sist det var. Jag vaknade någon gång efter 4 av att han gnydde till när han vände sig och då insåg jag att han ju fortfarande sov och hade gjort hela natten, förbi den tiden då han brukar äta. Visst, vi fick göra morgon halvsex men vad gör väl det när man fick fleeera timmar i sträck. Synd bara att man inte kom isäng tidigare än vad man gjorde igår, haha. Vi är inte bortskämda med hela nätter, men de är rätt lindriga ändå om man ska lyssna till vad andra säger. En hel natt är LYX.
 
Men vad gjorde en tidig morgon när vi liks hade en morgontid att passa? Vi skulle infinna oss på banken klockan 8. Efter det så fick vi besök av en gammal barndomskompis som jag inte träffat på många, många år. Säkert 9-10 år sedan eller något. Bara haft lite kontakt via sociala medier på senare år. Så otroligt roligt det var att ses! Önskar man tog sig i kragen oftare och gjorde sådant.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback