Hejdå godsaker!

Lilleman ligger och sover och karln är på hockey. Jag är så trött att ögonen går i kors, tänker nog krypa under täcket tidigare än vanligt. Och imorgon är det första oktober, den månad jag bestämt att vi inte ska äta godis / chips / pizza / hamburgare eller dricka läsk. Känns både peppande och jobbigt. Skulle behöva hitta något nyttigt som kan förstärkas när suget kommer. Men det ska bara gå. Får väl försöka överföra sötsugstankarna på huset som anländer om 5 veckor.

5 veckor! Nu börjar det kännas galet nära alltså. Som vi jobbat med detta, till jul blir det 2 år. Helt sjukt egentligen. Men det har varit långa processer med 2 bygglov som skulle gå igenom samt avstyckning av tomter, bara dessa ting tog 1år. Sen när man väl kunde beställa huset så var det fler som ville beställa(såklart!) så den väntetiden blev ca ett halvår. Även fast att garaget nu är på plats så ska det "bara" sättas in fönster, port, dörr, målas och dras el innan det är helt klart så känns det smått overkligt att det snart står ett hus där också som är vårt. Så häftigt! Det är så ofta som jag drömmer mig iväg till att vi bor i huset redan. Att Sixten kommer ha massa yta att springa runt på, få ett eget rum, vara ute på vår gård, ha en egen liten plaskbassäng utomhus och meka/snickra i garaget med någon utav oss och mycket mera.


Mina fina killar på byggplatsen för 1,5 veckor sedan.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback