Min bröstrygg.

Imorse var jag lite nervös. För att fara och träffa ytterligare en sjukgymnast. Vad skulle den personen kunna göra annorlunda? Kommer det att ge något? 

Men jag blev glatt överraskad. Den här gången for jag till sports medicine, alltså inte landstinget. Till att börja med blev jag otroligt väl bemött i receptionen! Efter att ha väntat ett litet tag var det min tur. Jag skulle dra hela historien ännu en gång och jag var lite nervös för hur jag skulle bli bemött. Men det hade jag inte behövt vara. Han lyssnade, frågade och sedan förklarade han. Hux flux stod jag där i underkläder för att påbörja undersökningen. Och att göra knäböj i underkläder när man känner sig extremt otränad är kanske inte det roligaste som finns, haha. Sen böjdes och bändes det samt kändes på muskler. Bara där krasade det till första gången i bröstryggen. Hur som haver så satte vi oss och pratade ytterligare och tydligen är jag snäppet överrörlig, och då är det inte alls bra att bli för stilla. Sen hade jag väldigt "sura" muskler, mest i bröstryggen såklart, men även lite runt sätet. 

Efter att ha pratat en bra stund så fick ryggen en grundlig massage innan det manipulerades litegrann. Och så ännu mer prat. Samt en tid för uppföljning. Så nu ska jag gå in helhjärtat för att göra den träning jag blivit rådd att utöva samt några andra övningar. Och slappna av! 
Det kändes som att jag gick därifrån på lättare steg, med bättre humör och en ny vilja. Bara det att jag var där i 1timme och 40 minuter jämfört med de 45 man får hos landstingets sjukgymnaster talar ju för sig själv, de tar sig tid för en. Allt det ledde till att jag for på gymmet och körde ett lätt pass på crosstrainern! Kroppen var väl inte helt med mig, men ack så härligt att vara där igen! :) 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback