2015

Jag skulle vilja ge mig själv ett nyårslöfte såhär i efterhand. Men det är nog tyvärr inget jag skulle kunna hålla som det ser ut i dagsläget. Mest och framförallt på grund utav min kropp. Jag blir så frustrerad när jag tänker på det. Vad är det som det hela handlar om? Jag vill återuppta ridningen, igen. Sist när jag red så var förhållandena inte optimala tyvärr, mycket för att jag jobbade på en sida stan(1 mil hemifrån) och att sen stallet där jag red på låg utanför andra sidan stan(2,5 mil åt andra hållet hemifrån). Vi bytte till en liten skitbil som inte kändes super att köra den sträckan. Så i kombination av de grejerna och att det inte fanns speciellt mycket ridvägar, och inte upplysta sådana vintertid då man bara kunde rida efter byavägen när mörkret lagt sig så fick jag inse att jag var tvungen att sluta. Sen har det ju varit graviditet, barnafödande och spädbarnstid. Och nu är det kroppen som sätter stopp. Jag önskar och hoppas att jag kommer att återuppta det inom en inte allt för lång tid, först måste jag bli redo kroppsmässigt och där efter ta mig tid och råd. Skulle egentligen vilja börja på ridskola igen, för att få lite av allt(dressyr, hoppning, teori mm), men då kostar det ju där efter också. Vi får helt enkelt se i framtiden! Men hästar vill jag hålla på med på något sätt, för det är grymt underbart! 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback