Den lille står på huvudet i magen.

Den här morsan är så glad över att ha fått jobba idag efter en veckas hemmavistelse. Så skönt att få träffa barn och kollegor! 

Idag var jag och S till barnmorskan efter jobb och förskola, vilket blev ett bra besök. S tycker om att följa med dit och få leka samt se och vara delaktig i varje moment. Alla värden ser bra ut, även järnvärdet trots min trötthet. Hjärtljuden lät perfekta, magen växer precis som den ska och följer normalkurvan på pricken(låg under med S). Sedan till att känna i vilken position ärtan ligger i, vilket kollas upp lite extra noggrant och i god tid med tanke på att S låg i säte hela tiden och vi aldrig hann med något vändningsförsök innan det bar av. Och den lille ligger med huvudet neråt(ruckbart), så det känns väldigt bra. Bara h*n ligger kvar, så får vi prova på en vaginal förlossning den här gången. Känner mig både taggad men nervös, har ju inte gått igenom allt det där "vanliga". Har ju inte ens känt en värk. Och då har jag liksom ändå fött barn utan att snittet varit planerat(det var akut). Meeen, jag hoppas att den lille stannar minst 7 veckor till där inne! 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback