"Morskan!"

Lilleman var hemma med mig idag också. Det enda vi hade på schemat var barnmorskebesök. Något som han varit med på under hela den här graviditeten, och som varit en fin stund varenda gång. 

Han har sett mig lämna blodprover, blivit stucken i långfingret, kollat blodtrycket, lämnat urinprov och lyssnat på bebis. Han har fått vara med på alla moment. Några få dagar efter att jag lämnat första blodprovet så hade han sitt 1,5 års vaccin och satt och iakttog när han fick sitt vaccin, utan ett pip. Han har fått sitta bredvid mig på britsen när vi lyssnat på bebis, han har fått leka med leksakerna som finns där och han har fått leka med porslinskossan i blomman. 

Idag tjatade han nästan hål i öronen på mig att vi skulle fara till "morskan", och hela vägen i bilen försäkrade han sig om att det var dit vi skulle. Han var så intresserad och fascinerad idag! En student var också närvarande idag, vilket gjorde att några moment gjordes två gånger. Men S satt fascinerat och lyssnade på hjärtslagen. Sedan skulle de känna lite för att se hur bebis ligger och då börjar S försiktigt också känna på magen, samtidigt som dom(här höll jag på att börja lipa!). Alla momenten är liksom intressanta för honom. Och barnmorskan såg till att boka nästa tid så att han skulle kunna vara med innan han lämnas på förskolan. Sen vill jag inte göra ett besök utan honom heller, när han nu varit med hela vägen så ska han ju inte missa de sista heller. Det är verkligen en guldstund de där besöken med min lilla stjärna med. Och när han knappt vill gå därifrån så är det verkligen ett kvitto på att han också uppskattar det. Idag fick jag muta med lite lek inne på öppna förskolan för att få med mig honom. 






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback