Vinterland!

Idag har det verkligen snöat här! Och är man då hemma själv(med kiddot) så måste man ju ändå hålla efter sysslorna här hemma, så som att skotta, tvätta, hålla undan disk etc. 

Idag var jag alltså tvungen att skotta. Och vi har rätt stor uppfart som måste skottas. Det var ca 7cm pudersnö som jag och mini i förmiddags gick ut för att skotta. Finns liksom inget som säger "du är snart i vecka 32, lägg dig på soffan istället och låt snön ligga kvar". Hur ska jag då ta mig ut med bilen när det snöat ytterligare 7-10cm blötsnö? Och hur tungt blir det inte DÅ att skotta bort allt? Jag ser helt enkelt till att göra sysslan samtidigt som jag lyssnar på kroppen, säger den inte ifrån så anser jag att det är okej. Det är ju så barnmorskor säger om allt annat, så som att träna/åka skoter mm.

Men det har varit en härlig dag! Först snöskottningen, sedan var vi och köpte presenter inför sjuårskalaset imorgon samt en snöstyrare i barnmodell så att S inte behöver ta vår hela tiden under pågående skottning. Efter det kilade vi över till grannen där vi var inbjudna på eftermiddagsfika och blev kvar ända tills middagstid, så det var tur jag hade förberett middagen när S vilade mitt på dagen. Nu ska jag ut och skotta en sväng till, när han nu lagt sig. 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback