HEJ 2016!

Gott nytt år!
Vi hade en fin nyårsafton med fullt hus. För ett par år sedan hade man nog inte kunnat gissa att det skulle se ut just så här på nyårsafton. 3 par, 5 kids i åldern 1-4,5år och ännu ett på väg. I vårt hus. Det var såklart ett högt tempo och en lite osynkad måltid, som det ju lätt blir tillsammans med barn och deras olika rutiner. Men vi hade så grymt trevligt! Och det tror jag att barnen också hade, de höll igång till 22.30 hela högen med glada miner och utan protester vid läggning. 
 
De som var kvar vid tolvslaget, sov som stockar genom alla fyrverkerier och när J sköt pommac-korken i taket(tur vi inte hade gipstak där, för då hade det blivit hål. haha!). Det var nog första året som vi inte hade några egna fyrverkerier, utan gick ut och gluttade på alla andras i blåsten och halkan. Att sedan få krypa till sängs vid tvåsnåret vad grymt skönt för den här gravidkroppen! Och så hoppades vi på mycket sömnn då den lille somnade sent. Men första uppstigningen var 5, och sedan 6. Då lyfte jag in honom till oss i hopp om att få mer sömn, men det är inte det lättaste att få en envis liten kille att somna om på ett ställe där han aldrig annars sover. 1,5 timme tog det. Men då fick vi ju sova vidare från 07.30-09.45. Så det var det värt alla gånger, för oss allihop. För vilken härlig förmiddag vi haft!
 
Nu, 2016 är vi redo för dig! 
Vi är snart redo att välkomna vår nya familjemedlem, som gärna får stanna minst 14 veckor till inne i magen för att växa till sig och så att vi hinner fixa med lite grejer innan. (Bland annat beställa syskonvagn). Annars hoppas och tror jag att det är året som vi kommer ta tag i att fixa inredningen hemma, göra iordning i nästan alla rum iallafall. För det har vi skjutit på. Sedan hoppas jag mest på att min kropp håller ihop lite bättre än slutet på 2014 och större delen av 2015, och att jag då även kan bygga upp mer muskler för att hålla ihop bättre och få känna mig stark och pigg(trots eventuell sömnbrist). Och familjetid, kvalitetstid tillsammans, det är ju givet att det vill jag ha mycket av!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback