Midsommar.

Midsommarhelgen var då passerad för i år. För tredje året i rad var vi i Gullvik på campingen tillsammans med goda vänner. 6vuxna och 6barn med ett 7e på bakning. Vi hade inte samma fina väder dom förra året, men vi fick då åtminstone inte regnet på oss heller. Det var minst sagt dimmigt och för en del andra campinggäster var det nog på mer än ett sätt. För på natten, när jag vaknade för att amma vid 04.25 hörde jag att det var några som var ute och gick, mest troligt på väg hem till husvagnen/stugan/tältet. Stora lilla killen var minst sagt nöjd och tyckte det var väldigt jobbigt att lämna tillbaka husvagnen då han trodde att det var hans nu. Så det var lite sorgligt att vinka hejdå till den.

Men turligt nog blir de ju snabbt glada igen de små liven. Det finns ju så mycket som de tycker är underbart roligt. Idag högtryckstvättade jag altanen, och hade sagt att hans plaskpool inte får komma fram förrän det är gjort. När han då märkte stt jag började bli klar så hade han gått till garaget och hämtat den och sedan släpat den med hela vägen upp på altanen. När sådan handlingskraftighet visas efter att man har lyssnat utan problem så är det bara att hänga på, så idag blev det poolplask minsann.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback