Band.

Alltså lilla mini som ibland testar sin mor. Att vara två år är en härlig ålder på många sätt, men även testing av sina föräldrars tålamod. Det sprutar ut en massa ord och roligheter ur den lilla munnen, det är mycket känsloyttringar och en himla massa närhet och vilja. Men att testa tålamodet på sina föräldrar anses ibland väldigt roligt, speciellt när mamman är gravid och inte är den smidigaste eller snabbaste. 

Mini har en väldigt jämngammal kompis på förskolan, det skiljer 11 dagar på dom. Sedan jag gick på gravpenning så har de ofta kommit och farit samtidigt på förskolan, och det märks. Snacka om busungar! Idag ville mini först inte följa med hem och skrek när jag tog på skorna, varpå kompisen skrattade. Till slut tog vi oss ut mot bilarna och kompisen halkade och druttade på ändan, varpå S skrattade. Sedan när vi kom igenom passagen och ut mot parkeringen så smet S iväg och sprang mot cykelbanan, varav kompisen hänget på. Efter kommer två höggravida morsor. Skitkul tyckte ju kidsen såklart! Och jag fick en bild i mitt huvud också över hur det måste ha sett ut, haha! Det är lite extra roligt att vi bor i samma by, så förhoppningsvis så har de här två gossarna goda förutsättningar för att skapa ett starkt kompisband som håller länge, länge. 

 
Här var det frustration, ballongen small när han la sig på den och när mamman inte kunde laga så är det tufft. Det fanns ju bara 5 andra likadana ballonger kvar då. 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback