Dagdrömmande.

Mini är på förskolan en stund idag, för att min kropp är gravid och har diverse krämpor. Vädret är riktigt kanon, så som man alltid vill att vårvinterdagar ska vara. Egentligen vill man bara ut och promenera eller något, men min kropp pallar liksom inte det. Så istället tar jag det easy i hemmets lugna vrå. Det gör att jag nu sitter och dagdrömmer.
 
Vi gillar det där med fjällen, husvagnsliv, skoter, fiske och sådär. Så snubblade jag visst in på hemnet och kikade på fjällstugor(kanske beror lite extra på dagens väder?). En sån här dag hade jag helst av allt velat vara på en sådan plats. Natur, uteliv, vidder, fjäll, mysig stuga med familjen, utflykter och bara må. Och så fann jag en stuga som föll mig i smaken rätt bra, iallafall vad gäller mysigheten. Skulle kanske måla om ett par köksluckor(typ ljusblå/mintgrön/soligt gult eller något) och byta färg på väggarna i sovrummen, sen skulle jag mer än gärna vistas där. Dock har jag aldrig varit just där, så jag vet inget om det i princip. Och priset var kanske lite högre än vad vi skulle lägga på en fjällstuga. 
 
Men så har vi ju funderat på det där med husvagn i iallafall två år, vi gillar att åka iväg och campa. Man kan liksom se lite fler platser än om man har en stuga. När skulle det passa i livet att vi köpte en husvagn isåfall? Är det när vi har en nykläckt bebis, eller är det längre fram? Vad skulle man vilja ge för en första vagn för att prova på det riktiga husvagnslivet? Vad har man för krav på den liksom? Många utav frågorna har vi hyfsade svar då vi provat lite olika, men då stiger genast priset. 
 
Det är väl några drömmar vi har, men vi får se om någon utav dom någon gång kommer att bli verklighet. För man kan ju trots allt hyra bägge delarna, och det har ju fungerat hittills för oss. Men drömma är ju inte fel det heller!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback