Nervositet.

Nu är det nedräkning big time här! Min önskan är att bebis är ute innan helgen är slut, men just nu tror jag mer på att gå över tiden.

Packade om ärtans BB-väska igår, ut rök kläderna i strl 44 som var packade utifall att det skulle ha blivit för tidigt den här gången också. Och så bytte jag till nya skötväskan istället. Plus att jag inhandlade handkräm och cerat till läpparna att packa åt mig själv, så behöver jag inte förlita mig på att hitta sånt hemma när det väl kickar igång. 

Det är så häftigt och läskigt på samma gång, att man inte vet när det bär av. Det kan liksom vara om en timme eller om 24 dagar(om det vill sig illa). Men rimligtvis borde ärtan vara ute inom tre veckor, då har jag ändå gått 10 dagar över tiden. Jag är lite nervös inför en "vanlig" förlossning, då jag ju inte har några erfarenheter alls från en sådan. Kommer jag att vara lugn, lagom eller hemsk? Hur kommer jag att hantera det hela? Skulle vilja ha receptet i förväg. Lite som vid ett snitt, då får man ju alla moment berättat för sig. Men det ska helt klart bli häftigt att få genomgå en "vanlig" också. 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback