Vurpa.

Lite smått overkligt att tänka på att jag varit gravid en hel vecka längre än sist. Lite sammandragningar, rörelser långt ner(tycker att magen sjunkit lite) och en kropp som protesterar när jag går. Som jag(vi!) längtar tills att ärtan är ute hos oss på utsidan istället. 

Annars har kroppen faktiskt varit rätt medgörlig i helgen och det tackar jag för. Igår kalasade vi inomhus hela dagen och idag har vi varit ute massor. Mini fick åka skridskor på åkern (hur idylliskt?) och så har vi varit på en liten skotertur. Kroppen protesterade som mest under tiden vi promenerade till och från åkern.

Annars är jag så förbaskat less halkan nu! Jag älskar vårvintern, med takdropp samt solens första värmande strålar och allt som hör till, förutom just halkan. Och den är extrem just nu. Extra jobbigt när man är gravid och har foglossning. Jag gjorde idag en vurpa, just på grund utav halkan, och att det dessutom är rätt knöligt på en del ställen. Tack och lov hann jag parera och vrida benet på något konstigt sätt så att jag inte gjorde illa mig supermycket, men litegrann i fogarna och i vristen. Men jag blev nog mest bara arg över att det hände, och lite rädd. Så nu vill jag gärna att det tinar ytterligare så att det värsta försvinner. 

Måndag imorgon och nya tag för en ny vecka. Blir det enpåskbebis eller kommer vi att ta oss förbi påsken också?  






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback