Lillfisken.

Fiskningen i förrgår tog sitt tag. Vi rodde runt hela sjön med båten och kastade och kastade.
Jag fick endast 3 små abborrar medans J fick 2 gäddor och en abborre. Lika i antalet. Men
jag blev less att jag inte fick någon av de gäddor som var på(hade ju aldrig någonsin fått en
gädda förut i mitt liv). Men ja, efter 5½ timme gav vi upp och rodde i land och välte tillbaka båten
på sin plats. Efter det så provade jag kasta från bryggan och sen på sista kastet, då satt den
där! Jag fick min första gädda någonsin. Dock ingen tungviktare, runt 1 kilo och hungrig, den
hade svalt hela draget(och det är inget litet drag). Men vi hade en supermysig dag ute på sjön
i solen, en riktig frid för själen. När vi var inne i stan var klockan efter åtta och vi var vrålhungriga,
så vi unnade oss lite great eastern mat innan vi däckade ner i soffan. ;D

(Kunde fota lite med mobilkameran också när jag rensade bort lite gamla bilder. Glader.)

Nytt mode ;) Korta shorts och förstora stövlar.


Haha, ja, inte snyggaste tröjan direkt. Men vad gör man när man fiskar och fryser?
Det var ju trots allt löventröjan. ;P


Igår började dagen bra. Jag och Ninni for och badade(mest solade) ute i Kassjö. Det var härligt
att kunna ligga och sola och bara snacka tjejsnack och skratta åt fula saker. :P (synd att umelagun
inte blev av nu idag också). Sen var det middag hemma med familjen där 2 av mina äldre syskon
var med sina familjer också(16stycken om vi räknar med de 4 kidsen). Grillspett som mättade
magarna rejält.

Slutade dock med att jag låg hemma i mörkret och tänkte och tänkte.
Sån är jag. När jag tänker, då ska det vara mörkt och tyst. Dvs ingen
tv eller dator och ingen lampa. Sen hade jag ingen större lust att sitta
vid någon teknikpryl heller.


härliga bilder!



Sugen på design? spana då in http://alltinomdesign.blogg.se/?tmp=30110507

2009-08-10 // 09:43:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback