Kackel.

Igår jobbade vi på lägenheten. Jag hann måla andra varvet i tre stycken samt måla första i två. Så jag har 2 hela och 2 halva(kan man säga så?) kvar innan jag är done med dom. Jag vettesjutton hur vi ska göra med dom över, det är ju också "bara" 8 stycken. Det tar tid det här. Men det börjar gå framåt och jag tror inte att det är så länge kvar innan det smäller till och går jättefort.

Det mest hemska som har hänt hittills var väl att rörmokaren bilade ner till grannen när dom skulle ta upp det gamla avloppet och flytta det så att det är inne i duschen. Det föll ner en hel kaka från grannen unders tak i dennes badkar. TUR att gubben inte gjorde detta själv, för vi har faktiskt skämtat och sagt "tänk om man kommer ner till grannen".

Vi for hem och åt middag med min familj, min tjockissyster var där hon också. Nu är magen gode stor fast att det är runt lite mer än en månad kvar. Hon far upp idag igen och tar med sig några upp och sen far resten upp på onsdag. Känns konstigt att inte följa med, men jag kommer nog få det bra här också. Jag kommer sakna traditionella lunchen(blöta!) och alla ungar runt omkring. Och självklart familjen.

Åh, jag börjar dagen med tankar på vad som måste göras idag.
Måla, måla, måla. Men om jag tar idag och så imorgon en kort
stund så är jag klar sen. Och imorgon ska jag träna, äntligen!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback