Bröllopet.

Pang i planeten. Var mest sliten hela gårdagen med en väl kännbar baksmälla,
men det har jag bara mig själv att skylla(as usual). Men jag sov mig inte igenom
hela dagen åtminstone.


Jag var nervös innan bröllopet. Utan att ha träffat någon släkting till att PANG, träffa hur många som helst. Det la sig iaf jättefort, alla var riktigt trevliga. Och bröllopet var fint och lyckat, dom sa ja till varandra och bröllopsfesten var rejäl. 19 liter bål dracks upp innan brudparet ens anlänt och dom fick lov att göra mer. Redan under varmrätten hade alla hunnit få i sig en hel massa mer(rättare sagt, öl, vin och 2 snapsar). Bröllopstårtan var nog den godaste chokladtårta jag någonsin ätit och baylies till satt som en smäck. Det tog sitt tag att äta, det var sånger och visor mest hela tiden och kul som rackarns var det.

(Måste tillägga att jag hade gjort ett ypperligt val av klädsel ;) hehe. Den var lilarosa i färgen och temat för bröllopet visade sig vara just lila. Lila slipsar, brudbukett med inslag av lila, lila handduk och tvål på toan, lila servetter, dukar mm. Så det måste jag erkänna att jag gjorde bra. :P )

Festen som följde sen efter middagen var riktigt kul. En hel del dans och massor av prat. För att inte tala om all dricka. Om jag får gissa så måste det ha gått åt ordentligt mycket, allt, oavsett vad du skulle dricka kostade 20:- (cider, öl, vin, groggar -både fyror och sexor). Ska jag vara ärlig så drack man kanske någon drink för mycket, men jag hade kul och trevligt. Kunde sköta mig själv, vara städad och stå på benen. Vid tretiden den natten så insåg vi att vi kanske måste ringa efter hämtning, och hela vägen hem så grät jag av skratt(det var en som bara hoppade in i bilen och sa att han bodde sju km bort. Han tänkte åka me, han var rätt fräck av sig) tills vi var hemma vid fyra och jag slocknade i soffan. Där jag 4 timmar senare vaknade upp och skyndade mig fort som rackarns över till sängen.

Det var en galen kväll, men kul.
Mindre kul var att min kamera gav upp i början av kvällen utan att ha dråsat
i backen eller något(SKITSKUMT!). Så jag får visa fler bilder senare. Nu är
den iallafall inlämnad för reparation.



Brudparet uppe på tårtan var himla fräna, inte som alla andra. :)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback