Snart ledighet.

Det är just snyggt att när man ställt klockan på ringning kvart i åtta så vaknar man redan fem i sju och sedan lite titt som tätt den tid jag får sova tills den verkligen ringer. Vad är felet? Förut kunde jag ju sova till ett bara sådär och för tillfället kan jag inte ens minnas senast jag gjort det.

Jag måste iallafall bege mig om en kvart men jag har hunnit med allt som jag bör hinna med här hemma innan jag far. Som att kleta på mig ett piggare fejs, kamma håret och dra på mig bekväma kläder. Kan bli svårare när man kommer hem då vi inte får duscha här idag då Ludde ska komma och fixa något i badrummet. Men det blir ju inte bökigare än vad det var i fredags.

Och så är jag så nyfiken på nybilen. Åka, köra, ja allt. Och den
har något som jag tycker att alla bilar ska ha, sätesvärme!

Framför allt, snart är det påsk. Jag jobbar bara idag och imorgon och sen är jag ledig tills på tisdag. Fan så skönt det faktiskt känns. Påskhelgen brukar ju kunna vara förbannat mysig och det gillar jag. Det har alltid varit en bättre ledighet/lov än vad sportlovet har varit.


Just precis nu.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback